صفحه اول
تماس با ما
RSS
يکشنبه ٣٠ مهر ١٣٩٦ -
»
آخرین اخبار
دسترسی سریع

اخبار > بیش از 12 هزار تماس تلفنی با سامانه بهداشت 190 از یکم تا بیستم اسفند ماه سال جاری
 


   بیش از 12 هزار تماس تلفنی با سامانه بهداشت 190 از یکم تا بیستم اسفند ماه سال جاری

مهندس آقازاده خبر داد:

  بیش از 12 هزار تماس تلفنی با سامانه بهداشت 190 از یکم تا بیستم اسفند ماه سال جاری

 رئیس سامانه بهداشت ١٩٠ گفت: همزمان با آغاز برنامه سلامت نوروزی از ابتدای اسفند تا بیستم اسفند بیش از 12 هزار تماس تلفنی با این سامانه برقرار شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت مهندس محراب آقازاده افزود : تعداد 3852 تماس مربوط به مسائل بهداشتی منجر به ثبت شکایت در سامانه بهداشت 190 گردیده و بیش از 9000 تماس به مبادی ذیربط و سازمان های برون بخشی و درون بخشی ارجاع و راهنمایی شده است.
آقازاده گفت : تا کنون به 70 درصد از کل شکایات رسیدگی شده و 15 درصد به سازمان های برون بخشی ارجاع داده شده و 11 درصد آن نیز در دست اقدام می باشد.
رئیس سامانه بهداشت 190 افزود : از 70 درصد شکایات مختومه شده، 22 درصد با نتیجه ی رفع نقص، 14 درصد با نتیجه ی معرفی متخلفین به مراجع قضایی، 9 درصد با صدور اخطار کتبی بوده و 5 درصد منجر به معدوم سازی 1863 کیلوگرم کالای آسیب رسان و مواد غذایی غیر بهداشتی شده است.
وی گفت : بیشترین شکایات ثبت شده به ترتیب در دانشگاه های علوم پزشکی مشهد 13 درصد، شهید بهشتی 13 درصد، ایران 11 درصد، شیراز 11 درصد و اصفهان 9 درصد بوده است.
همچنین کثرت شکایات در اصناف مختلف به ترتیب امکنه مسکونی 13 درصد، نانوایی 10 درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا 9 درصد، سوپرمارکت و بقالی 9 درصد و سلف سرویس و رستوران 8 درصد بوده است.
وی افزود: از نظر جنسیت تماس گیرندگان نیز 74 درصد مرد و 26 درصد زن بوده اند.
آقازاده گفت : بیشترین نوع درخواست و مشکلات بهداشتی عبارت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد 8 درصد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاسد و فاقد تاریخ معتبر 6 درصد، دفع غیر بهداشتی فاضلاب 6 درصد، انجام فعالیت غیر مجاز(مانند: تهیه و بسته بندی مواد غذایی و ... ) 6 درصد، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی 4 درصد، استفاده از کارکنان فاقد کارت بهداشتی معتبر 3 درصد، عدم رعایت بهداشت دست ها 3 درصد و همچنین عرضه قلیان در مراکز غیر مجاز 1.5 درصد بوده است.
وی در پایان گفت : در بخش نظر سنجی مردمی از نحوه رسیدگی به شکایات و درخواست ها نیز طی تماس با تماس گیرندگان ، میزان رضایتمندی مردمی 95 درصد بوده است.

 

 

نسخه چاپي  ارسال به دوست

        چهارشنبه ٢٥ اسفند ١٣٩٥ - ١١:٣٨ / شماره خبر: ١٥٩٠١٥ / تعداد نمايش: 211  


لیست اخبار >>