شنبه ٣٠ تير ١٣٩٧ -
»
آخرین اخبار
دسترسی سریع

اخبار > رضایتمندی 96 درصدی مردمی از عملکرد سامانه بهداشت 190 در ایام برنامه سلامت نوروزی
 


رضایتمندی 96 درصدی مردمی از عملکرد سامانه بهداشت 190 در ایام برنامه سلامت نوروزی

رییس سامانه بهداشت 190 خبر داد

  رضایتمندی 96 درصدی مردمی از عملکرد سامانه بهداشت 190 در ایام برنامه سلامت نوروزی

 رییس سامانه بهداشت 190 از رضایتمندی 96 درصدی مردمی از عملکرد این سامانه در ایام اجرای برنامه سلامت نوروزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، محراب آقازاده گفت: با توجه به انجام برنامه سلامت نوروزی که از 15 اسفند 1396 آغاز و در 15 فروردین 1397پایان یافت، تشدید نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خصوصا اماکن بین راهی، هتل ها و سایر اماکن، در اولویت نظارت های بازرسین بهداشت محیط قرار گرفت که در این میان بیش از 900 هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و با تاکید بر نظارت بیشتر بر مراکز و اماکن حساس انجام شد که بازدید بهداشت محیطی از مراکز و اماکن بین راهی نیز ۳۲۹۲۰ مورد بوده است.

وی افزود: سامانه بهداشت 190 نیز هم راستا با این برنامه، نسبت به اخذ اخبار و شکایات مردمی به صورت شبانه روزی فعالیت نموده و ضمن پاسخگویی، مشاوره و راهنمایی 24336 تماس، نسبت به ثبت 8755 خبرو شکایت اقدام نموده که تاکنون به بیش از 98 درصد این اخباروشکایات رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: بیشترین شکایت ها از حوزه تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی مشهد (12 درصد) - شهید بهشتی (9 درصد) - شیراز (8 درصد) - ایران (8 درصد)- و اصفهان (7 درصد) بوده و از حوزه تحت پوشش مراکز بهداشت شهرستانهای مشهد- تهران- قم- کرج- اصفهان- تبریز- شیراز و یزد بیشترین تماس و شکایت در این سامانه ثبت شده است.

وی تصریح کرد: شکایت از اماکن مسکونی دارای فعالیت غیر مجاز و غیر بهداشتی با 12 درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا 10 درصد، سلف سرویس و رستوران 10 درصد، بقالی و سوپرمارکت 8 درصد و نانوایی ها با 7 درصد، در صدر اخبار این سامانه قرار گرفتند. شکایت از اماکن بین راهی نیز 2 درصد از کل اخبار و شکایات را به خود اختصاص داد.

وی بیان داشت: اقدامات قانونی معمول در زمینه این شکایت ها منجر به صدور اخطارهای بحرانی و غیر بحرانی به میزان 22 درصد، رفع نقص 17 درصد از اماکن و مراکز، مکاتبه و معرفی متخلفین به مراجع قضایی به میزان 15 درصد، معدوم سازی مواد غذایی به میزان 4 درصد شد.

آقازاده گفت: اخبار و شکایات مربوط به مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف، منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی بیش از 24995  کیلوگرم کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده گردید که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع شیرینی جات، سوسیس و کالباس، انواع ترشیجات، انواع نوشیدنی ها، انواع تنقلات، انواع فراورده های گوشتی و پروتئینی، انواع لبنیات و غیره گردیده است. جنسیت تماس گیرندگان نیز 80 درصد آقایان و 20 درصد خانمها بوده اند.

لازم به ذکر است که سامانه بهداشت 190 به طور شبانه روزی آماده دریافت شکایت های مردمی در زمینه موضوعات مختلف بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای از جمله تخلفات مورد مشاهده در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مانند رستورانهای شهری و بین راهی، هتل ها، مسافرخانه ها و غیره می باشد و هموطنان می توانند از اقصی نقاط کشور با شماره تلفن  190 تماس گرفته و شکایات بهداشتی خود را مطرح نمایند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

 

 

 

 

نسخه چاپي  ارسال به دوست

        سه شنبه ٢١ فروردين ١٣٩٧ - ٠٩:٣٣ / شماره خبر: ١٧٥٢٢٠ / تعداد نمايش: 193  


لیست اخبار >>