چهارشنبه ٠٥ ارديبهشت ١٣٩٧ -
»
آخرین اخبار
دسترسی سریع

اخبار > آغاز نظارت مردم بر ارایه خدمات بهداشتی در شبکه بهداشت و درمان سراسر کشور
 


آغاز نظارت مردم بر ارایه خدمات بهداشتی در شبکه بهداشت و درمان سراسر کشور

قائم مقام معاون بهداشت اعلام کرد

  آغاز نظارت مردم بر ارایه خدمات بهداشتی در شبکه بهداشت و درمان سراسر کشور

 پیرو برنامه ریزی های انجام شده، در آخرین هفته سال 1396 وعده راه اندازی سامانه نظارت همگانی مردم بر خدمات بهداشتی در شبکه های بهداشتی و درمانی سراسر کشور عملی شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دکتر محمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه، هدف از راه اندازی این سامانه نظارتی ارتقای کیفیت خدمات سلامت و نیز افزایش رضایت مردم از خدمات جاری در نظام خدمات جامع و همگانی سلامت است.

وی افزود: حجم عظیم نقطه نظرهای دریافتی از گیرندگان خدمت چراغ روشن و راهنمای ارزشمندی برای مدیران و سیاستگزاران بهداشتی است تا بر آن اساس بتوانند اولویت های مداخله ای را شناسایی نموده و با ارتقای خدمات، سبب ارتقای سلامت جامعه گردند.

دکتر شریعتی گفت : در این روش نظارتی، همه افرادی که خدمات بهداشتی را از شبکه ارایه خدمت دریافت نموده اند پیامکی را به طور مستقیم از سامانه هایی که مدیریت آن ها در وزارت بهداشت مستقر است دریافت می کنند که با پاسخگویی به آن نظر خود را درباره خدمتی که دریافت کرده اند و میزان رضایتمندی خود را از خدمت اعلام می نمایند.

وی افزود :این سامانه نرم افزاری با بهره گیری از امکانات موجود، با پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های ایرانی متخصص و مسوول طراحی و راه اندازی گردیده است.

دکتر شریعتی گفت : با توجه به اینکه هر روز بیش از ششصد هزار نفر خدمات مورد نیاز خود را از شبکه ارایه مراقت های اولیه بهداشتی دریافت می کنند، براساس این روش روزانه بالغ بر ششصد هزار پیامک برای دریافت کنندگان خدمت فرستاده خواهد شد و براساس پاسخی که از مردم دریافت می شود نقاط ضعف و قوت خدمات، رضایت و نارضایتی از خدمتی که دریافت شده است و نیز دلایل نارضایتی بررسی می شود.

قائم مقام معاون بهداشت اظهار داشت :براساس این نظرسنجی ها نه تنها رضایت و نارضایتی گیرندگان خدمت از ارایه دهندگان خدمت که شامل مراقب سلامت، بهورز، ماما، پزشک، دندانپزشک ... هستند مشخص می شود، بلکه دلایل نارضایتی آن ها از محیط ارایه خدمت و نیز انتظاراتی که آن ها از سیستم شبکه بهداشت و درمان دارند ارزیابی می گردد.

وی گفت: گزارش این ارزیابی ها که بطور خودکار تولید می گردد، براساس سطوح ارتباط و مداخله در اختیار مدیران سطوح مختلف نظام ارایه خدمت قرار می گیرد و از آنان نیز انتظار می رود که براساس حیطه های تحت مسوولیت خود نسبت به اصلاح نقاط ضعف و بهبود ارایه خدمت اقدام نموده و در موارد لازم نیز با تقویت نقاط قوت و اطلاع رسانی همگانی برای الگو برداری های لازم، نسبت به ارتقای کیفیت خدمات اهتمام ورزند.

دکتر شریعتی در پایان اظهار داشت : که همه برنامه ریزی های مربوط به این سامانه با بهره گیری از توانمندی های متخصصین و کارشناسان داخلی بوده و در نوع خود اولین سامانه رضایت سنجی است که با این فراگیری در یک دستگاه دولتی ایجاد و راه اندازی شده است.

 

 

 

نسخه چاپي  ارسال به دوست

        دوشنبه ٢٨ اسفند ١٣٩٦ - ١٤:٠٨ / شماره خبر: ١٧٤٦٦٧ / تعداد نمايش: 401  


لیست اخبار >>