چهارشنبه ٣٠ خرداد ١٣٩٧ -
»
آخرین اخبار
دسترسی سریع

اخبار > رضایتمندی ۹۴ درصدی مردم از عملکرد سامانه بهداشت ۱۹۰
 


رضایتمندی ۹۴ درصدی مردم از عملکرد سامانه بهداشت ۱۹۰

رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ اعلام کرد

  رضایتمندی ۹۴ درصدی مردم از عملکرد سامانه بهداشت ۱۹۰

 رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ از رضایتمندی ۹۴ درصدی مردمی از عملکرد این سامانه در اردیبهشت ۹۷ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، محراب آقازاده گفت: سامانه بهداشت ۱۹۰ در راستای وظایف خود در اردیبهشت سالجاری، نسبت به اخذ اخبار و شکایات مردمی به صورت شبانه روزی فعالیت کرده و ضمن پاسخگویی، مشاوره و راهنمایی به بیش از  ۲۰ هزار تماس تلفنی، نسبت به ثبت ۸۴۷۰ خبر و شکایت اقدام کرده است که تاکنون به 98 درصد این اخبار و شکایات رسیدگی شده است.
وی افزود: بیشترین شکایت ها از حوزه تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی و مشهد (۱۲ درصد) - ایران (۱۰ درصد) و اصفهان (۷ درصد) بوده است.
وی ادامه داد: شکایت از اماکن مسکونی دارای فعالیت غیر مجاز و غیر بهداشتی با ۱۶درصد، نانوایی ۱۰ درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا ۹ درصد، بقالی و سوپرمارکت ۸ درصد و سلف سرویس و رستوران با ۷ درصد در صدر اخبار این سامانه قرار گرفتند.
آقازاده گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان نیز حساسیت نظارت بر اماکن دارای فعالیت خاص مرتبط با این ماه نیز در دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار گرفته که در همین راستا مردم نیز مشکلات مشاهده شده را به این سامانه اعلام نمودند که در قالب ۶۲ خبر و شکایت ثبت و توسط بازرسان دانشگاههای علوم پزشکی کشور رسیدگی شد.
رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ بیان داشت: عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد ۱۱ درصد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر ۵ درصد و دفع غیر بهداشتی فاضلاب با ۵ درصد بیشترین فراوانی انواع خبر بوده است.
وی افزود: اقدامات قانونی معمول در زمینه این شکایت ها منجر به صدور اخطارهای بحرانی و غیر بحرانی به میزان ۲۰ درصد، رفع نقص ۱۵ درصد از اماکن و مراکز، مکاتبه و معرفی متخلفین به مراجع قضایی به میزان ۱۴ درصد و  معدوم سازی مواد غذایی آسیب رسان به میزان 4 درصد شد.
وی اظهار داشت: اخبار و شکایات مربوط به مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف، منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی بیش از ۵۳۹۹  کیلوگرم کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده شد که بیشترین این معدومی ها به ترتیب در حوزه تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی قم، اهواز و ایران بوده که این مواد غذایی شامل انواع شیرینی جات، سوسیس و کالباس، انواع ترشیجات، انواع نوشیدنی ها، انواع تنقلات، انواع فراورده های گوشتی و پروتئینی، انواع لبنیات شده است.
آقازاده گفت: جنسیت تماس گیرندگان نیز ۷۳ درصد آقایان و ۲۷ درصد خانمها بودند.
لازم به ذکر است که سامانه بهداشت ۱۹۰ به طور شبانه روزی، آماده دریافت شکایت های مردمی در زمینه موضوعات مختلف بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای از جمله تخلفات مورد مشاهده در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مرتبط با ماه مبارک رمضان مانند آش و حلیم فروشی ها، کبابی ها است و هموطنان عزیز می توانند از اقصی نقاط کشور با شماره تلفن  ۱۹۰ با این سامانه تماس گرفته و شکایات بهداشتی خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

 

 

نسخه چاپي  ارسال به دوست

        دوشنبه ٧ خرداد ١٣٩٧ - ١١:٤٦ / شماره خبر: ١٧٧٢٥١ / تعداد نمايش: 132  


لیست اخبار >>